پهنای باند و اهمیت آن در دوربین مداربسته

۹ بازديد

پهنای باند و اهمیت  آن در دوربین مداربسته

(Bandwith) عرض باند که اصطلاح رایج آن پهنای باند است، در ارتباطات شبکه ای کابلی یا بی سیم به معنی میزان یا نرخ انتقال داده ها از نقطه ای به نقطه دیگر در یک زمان مشخص می باشد. پهنای باند سرعت انتقال اطلاعات را نیز مشخص می کند اما بر خلاف تصویر غلط رایج صرفا تنها عامل تعیین کننده سرعت در شبکه نیست. در سیستم های مداربسته اطلاعات ثبت شده توسط دوربین در بستر این باند به دستگاه ضبط یا دستگاه ها منتقل می گردد. آشنایی با مبحث پهنای باند از اهمیت زیادی برخوردار است و چنانچه قصد دارید تا از سیستم مداربسته شبکه در محل کار یا منزل خود استفاده کنید این مطلب را از دست ندهید. همچنین به دلیل محدودیت پهنای باند موجود اگر تعداد دوربین های نصب شده در پروژه زیاد است لازم است تا چه در هنگام خرید و چه در زمان نصب آشنایی کامل با این مبحث و محاسبات آن داشته باشید.

پیش از شروع لازم است بدانید که امکان کنترل پهنای باند مصرفی برای  تک تک دوربین ها وجود دارد و می توان آن را بر حسب پهنای باند کل برای هر دوربین تنظیم نمود. این امر نیازمند دقت محاسباتی است زیرا چنانچه به خوبی انجام نشود، منجر به هدر رفتن پهنای باند موجود و نارسایی در سیستم مداربسته شما می گردد. در ادامه به عوامل موثر بر میزان مصرف پهنای باند می پردازیم.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن

دوربین مدار بسته 

1. فرمت فشرده سازی

همانطور که می دانید هرچه کیفیت تصویر بالتر باشد به حجم آن نیز افزوده می گردد پس کیفیت تصویر می تواند یک عامل اثرگذار بر مصرف پهنای باند باشد. با توجه به اینکه عوامل بسیار زیادی همچون میزان نور موجود در محیط زاویه تابش نور به لنز رزولئشن دوربین و …بر حجم و کیفیت تصویر نهایی اثر گذار اند باید ابتدا از فیلتر کدک های فشرده سازی تصاویر عبور کنند تا حجم انها به طور بهینه ای کاهش یابد. از گذشته تاکنون فرمت های فشرده سازی متفاوتی توسط متخصصین ابداع شده اند که شامل MPEG4 ،H.264 ،H.265 ،H.264+ و … می باشند. این فرمت ها هر کدام می تواننند تا میزان معینی از حجم تصاویر را کاهش دهند. بنابراین تصاویر حاصل از آنها هر کدام میزان متفاوتی از پهنای باند را اشغال می کنند. پس توجه به این نکته که تصاویر به چه نوع فرمتی کدگذاری شده اند در محاسبه میزان پهنای باند تاثیرگذار است. MPEG4 یک فرمت قدیمی است که امروزه انواع پیشرفته تری جایگزین آن شده اند مانند فرمت های H.264، H.265، که فرمت H.265 دارای دوبرابر نرخ فشرده سازی در همان کیفیت می باشد. فرمت H.265+ نیز از ابداعات شرکت هایک ویژن است که و بهترین نوع کدگذاری در دوربین های مدار بسته است.


برای اثبات کارایی فرمت H.265 آزمونی طراحی شد. در این آزمون از دو دوربین مختلف با رزولوشن یکسان 1080p و نرخ فریم 25fbs استفاده شد. یکی از این دوربین ها را در یک کافه و دیگری را در خیابان نصب نمودند. اساس تست بر مبنای مقایسه نرخ بیت ریت (در فرمت های فشرده سازی H.265 و H.265 +) نسبت به فرمت H.264 و اثر آن بر کاهش مصرف پهنای باند بود. نتیجه به این صورت بود که مصرف پهنای باند در حالت H.265 نسبت به H.26  47.8? کاهش داشته در حالیکه این عدد در H.265 + نسبت به H.264  83.7? می باشد.

2. نرخ فریم

نرخ فریم تاثیر عمده ای در مصرف پهنای باند برای دوربین های مداربسته دارد. در حالی که اکثر دوربین ها دارای فریم 25 تا 30 فریم در ثانیه هستند، کاربران معمولا نرخ فریم پایین تری را انتخاب می کنند، تا در مصرف پهنای باند صرفه جویی کنند.

3. تعداد دوربین های نصب شده

تعداد دوربین های موجود در شبکه نیز عامل دیگری تاثیرگذار دیگری است پهنای باندی که هر دوربین استفاده می کند در مجموع بر میزان پهنای باند مجموع (Total Bandwidth) تاثیرگذار است. هرچه تعداد دوربین ها بیشتر پهنای باند بیشتری اشغال می گردد هر بستر شبکه ای دارای یک پهنای باند محدود است و افزایش تعداد دوربین ها در آن تاثیر مستقیم بر روی ان دارد.

4. حالت های مختلف ضبط

در دستگاه ضبط NVR فرمت های مختلفی برای ضبط وجود دارد ضبط در نور کم یا شب، ضبط حساس به حرکت و … که هر کدام بر حجم تصاویر و مصرف پهنای باند اثرگذار اند. برای مثال اگر حالت ضبط را بر روی Motion Detection قرار دهیم اگر ساعت ها تصویر به همان حالت اول باقی بماند و هیچ گونه سوژه جنبنده ای وارد ان نشود دوربین همان دیگر صحنه های یکسان را تکرار نخواهد کرد و از همان یک تصویر اولیه استفاده خواهد نمود و چنانچه سوژه متحرکی وارد تصویر گردد شروع  ضبط خواهد نمود. این کار تا حد زیادی بر روی کاهش حجم تصاویر تاثیر دارد.

5. رزولوشن دوربین و نسبت تصویر (Aspect Ratio)

رزولوشن نسبت مستقیمی با با کیفیت تصویر و آن هم نسبت مستقیمی با حجم تصاویردارد پس هرچه رزولون بالاتر حجم تصاویر نیز بالاتر رفته و مصرف پهنای باند اثرگذار است. به عنوان مثال تصاویر حاصل از یک دوربین 8 مگاپیکسلی نسبت به یک دوربین 5 مگاپیکسلی پهنای باند بیشتری را اشغال می کند. عامل اثرگذار دیگر نسبت تصویر (Aspect Ratio) است که به معنی نسبت پهنا به ارتفاع یک فریم می باشد. اغلب نسبت تصویر را با اعداد ?:?، ??:? و …نمایش می دهند. با توجه به اینکه نسبت تصویر ??:? تصویر بزرگتری را ارائه می دهد بنابراین پهنای باند بیشتری را نیز اشغال می کند.

6. میزان شلوغی، حجم و تعدد سوژه ها در تصویر

این امر مستقیما به نوع کاربری و مکان نصب دوربین مداربسته بستگی دارد. بالطبع تعدد سوژه ها در یک خیابان شلوغ نسبت به یک راهرو خلوت کم تردد در داخل ساختمان بیشتر بوده و پیچیدگی تصاویر آن بیشتر است. به طور کلی ضبط تصاویر در مکان های پر تردد باعث افزایش مصرف پهنای باند می شود.

موضوع دیگری که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است مصرف پهنای باند هنگام اتصال به شبکه جهانی یا اینترنت است. با توجه به اینکه هزینه سنگین و جداگانه ای بابت ان پرداخت می گردد چنانچه به خوبی کار محاسبات و تنظیم دوربین ها به درستی انجام نگردد منجر به افزایش هزینه ها می گردد.

نکته: یک راهکار برای صرفه جویی در میزان پهنای باند در بستر اینترنت این است که می توانید برای دسترسی به تصاویر خود از جریان های فرعی یا Sub Stream استفاده کنید. جریان فرعی تا جای ممکن از طریق کاهش رزولوشن، کیفیت، نرخ فریم، رنگی بودن  و … از حجم تصاویر می کاهد.

. فرمت فشرده سازی

همانطور که می دانید هرچه کیفیت تصویر بالاتر باشد به حجم آن نیز افزوده می گردد پس کیفیت تصویر می تواند یک عامل اثرگذار بر مصرف پهنای باند باشد. با توجه به اینکه عوامل بسیار زیادی همچون میزان نور موجود در محیط زاویه تابش نور به لنز رزولوشن دوربین و …بر حجم و کیفیت تصویر نهایی اثر می‌گذارند باید ابتدا از فیلتر کدک های فشرده سازی تصاویر عبور کنند تا حجم انها به طور بهینه ای کاهش یابد. از گذشته تاکنون فرمت های فشرده سازی متفاوتی توسط متخصصین ابداع شده اند که شامل MPEG4 ،H.264 ،H.265 ،H.264+ و … می باشند. این فرمت ها هر کدام می تواننند تا میزان معینی از حجم تصاویر را کاهش دهند. بنابراین تصاویر حاصل از آنها هر کدام میزان متفاوتی از پهنای باند را اشغال می کنند. پس توجه به این نکته که تصاویر به چه نوع فرمتی کدگذاری شده اند در محاسبه میزان پهنای باند تاثیرگذار است. MPEG4 یک فرمت قدیمی است که امروزه انواع پیشرفته تری جایگزین ان شده اند مانند فرمت های H.264، H.265، که فرمت H.265 دارای دوبرابر نرخ فشرده سازی در همان کیفیت می باشد. فرمت H.265+ نیز از ابداعات شرکت هایک ویژن است که و بهترین نوع کدگذاری در دوربین های مدار بسته است.

بیشتر بدانید: سوییچ شبکه      نصب دوربین مداربسته

برای اثبات کارایی فرمت H.265 آزمونی طراحی شد. در این آزمون از دو دوربین مختلف با رزولوشن یکسان 1080p و نرخ فریم 25fbs استفاده شد. یکی از این دوربین ها را در یک کافه و دیگری را در خیابان نصب نمودند. اساس تست بر مبنای مقایسه نرخ بیت ریت (در فرمت های فشرده سازی H.265 و H.265 +) نسبت به فرمت H.264 و اثر آن بر کاهش مصرف پهنای باند بود. نتیجه به این صورت بود که مصرف پهنای باند در حالت H.265 نسبت به H.26  47.8? کاهش داشته در حالیکه این عدد در H.265 + نسبت به H.264  83.7? می باشد.

 

2. نرخ فریم

نرخ فریم تاثیر عمده ای در مصرف پهنای باند برای دوربین های مداربسته دارد. در حالی که اکثر دوربین ها دارای فریم 25 تا 30 فریم در ثانیه هستند، کاربران معمولا نرخ فریم پایین تری را انتخاب می کنند، تا در مصرف پهنای باند صرفه جویی کنند.

3. تعداد دوربین های نصب شده

تعداد دوربین های موجود در شبکه نیز عامل دیگری تاثیرگذار دیگری است پهنای باندی که هر دوربین استفاده می کند در مجموع بر میزان پهنای باند مجموع (Total Bandwidth) تاثیرگذار است. هرچه تعداد دوربین ها بیشتر پهنای باند بیشتری اشغال می گردد هر بستر شبکه ای دارای یک پهنای باند محدود است و افزایش تعداد دوربین ها در آن تاثیر مستقیم بر روی ان دارد.

4. حالت های مختلف ضبط

در دستگاه ضبط NVR فرمت های مختلفی برای ضبط وجود دارد ضبط در نور کم یا شب، ضبط حساس به حرکت و … که هر کدام بر حجم تصاویر و مصرف پهنای باند اثرگذار اند. برای مثال اگر حالت ضبط را بر روی Motion Detection قرار دهیم اگر ساعت ها تصویر به همان حالت اول باقی بماند و هیچ گونه سوژه جنبنده ای وارد ان نشود دوربین همان دیگر صحنه های یکسان را تکرار نخواهد کرد و از همان یک تصویر اولیه استفاده خواهد نمود و چنانچه سوژه متحرکی وارد تصویر گردد شروع  ضبط خواهد نمود. این کار تا حد زیادی بر روی کاهش حجم تصاویر تاثیر دارد.

5. رزولوشن دوربین و نسبت تصویر (Aspect Ratio)

رزولوشن نسبت مستقیمی با با کیفیت تصویر و آن هم نسبت مستقیمی با حجم تصاویردارد پس هرچه رزولون بالاتر حجم تصاویر نیز بالاتر رفته و مصرف پهنای باند اثرگذار است. به عنوان مثال تصاویر حاصل از یک دوربین 8 مگاپیکسلی نسبت به یک دوربین 5 مگاپیکسلی پهنای باند بیشتری را اشغال می کند. عامل اثرگذار دیگر نسبت تصویر (Aspect Ratio) است که به معنی نسبت پهنا به ارتفاع یک فریم می باشد. اغلب نسبت تصویر را با اعداد ?:?، ??:? و …نمایش می دهند. با توجه به اینکه نسبت تصویر ??:? تصویر بزرگتری را ارائه می دهد بنابراین پهنای باند بیشتری را نیز اشغال می کند.

6. میزان شلوغی، حجم و تعدد سوژه ها در تصویر

این امر مستقیما به نوع کاربری و مکان نصب دوربین مداربسته بستگی دارد. بالطبع تعدد سوژه ها در یک خیابان شلوغ نسبت به یک راهرو خلوت کم تردد در داخل ساختمان بیشتر بوده و پیچیدگی تصاویر آن بیشتر است. به طور کلی ضبط تصاویر در مکان های پر تردد باعث افزایش مصرف پهنای باند می شود.

 

 

تجربه ی خود را از دستگاه لیزر در تمایم شرکت های فروش دستگاه لیزر شرح دهید

۹ بازديد

تجربه ی خود را از دستگاه لیزر در تمایم شرکت های فروش دستگاه لیزر شرح دهید


من مشکلی ندارم که اینجا باز باشم و به خوانندگان بفهمانم که از دستگاه در تمام قسمت‌هایی که نیاز به لمس است استفاده کردم. من از شر نوار فرود کوچک روی خط بیکینی ام خلاص شدم و کاملاً برهنه شدم. (باز هم، برای من مهم نیست که چه کسی این را می خواند - من متاهل هستم و سه فرزند دارم. باید خوب به نظر برسم). من به مدت پنج هفته هر جمعه بعدازظهر از دستگاه استفاده کردم. حداکثر پنج دقیقه طول کشید تا عینک محافظ را بپوشید و از بین ببرید. بعد از 5 جلسه مو کاملا از بین رفت و هیچ رشد مجددی نداشتم.

شایستگی این محصول بیهوده است. برای کسانی که مثل من فکر می کنند: یک بار 379 دلار برای این دستگاه خرج کنید و آن را انجام دهید، یا به طور مرتب برای اپیلاسیون یا اصلاح پول خرج کنید. این یک چیز کمتر است که باید در زندگی خود با آن دست و پنجه نرم کنید.

آیا دوباره از این محصولات استفاده می کنید؟
بله، 100? - به دلایل بسیاری، اما شماره یک برای حفظ حریم خصوصی. تا به امروز، من هنوز هر بار که اولین لیزر / دکتر بوتاکس را که اغلب می بینم، خجالت می کشم. بله، به نظر می رسد برای من مناسب نیست. زمان بسیار کمی می گیرد و زندگی را تغییر می دهد.

سابقه ی شخصی خود درمورد حذف موهای زائد با دستگاه لیزر هانس آلمان


سابقه شخصی من در حذف موهای زائد در شرکت رابین مدیکال یا هانس المان طولانی و ناشناخته بوده است: از آزمایش اشتباه من با تراشیدن خشک موهای طلایی پایم در کلاس ششم (اوه!)، تا ورود به نایر برای تابستان (بوی بد)، تا اپیلاسیون و لیزر - و سپس درست (درست!).

نوع، مقدار و سایه موهای بدن من بسته به محل آنها متفاوت است. عجیب - موهای بازو؟ بلوند و لاغر. زیر بغل؟ سیاه و درشت. پاها: برش خورده، برش خورده، برش خورده، و در همه جهات رشد می کنند.

روشی دیگر از شما برای حذف موهای زائد بدن 
روش ترجیحی من همیشه لیزر موهای زائد بوده است، با این حال قیمت در یک سالن، من را به چند جلسه چند سال پیش بدون نیاز به لمس محدود کرده است. (من در اولین قرارم جوان و خنگ بودم و برای سالنی که هرگز نرفته بودم یک گروه موسیقی خریدم. انگشتانم را روی هم گذاشتم و امیدوار بودم که آسیب جبران ناپذیری به من وارد نشود و ... خوشبختانه این کار را نکردم. ) نتایج نهایی به دلیل عدم نگهداری لیزر محو شد.

استفاده از لیزر موهای زائد چگونه بود؟ مثل استفاده از کولینگ یا تقیوت و محافظ برق


من شروع کردم به استفاده از این دستگاه یک بار در هفته به مدت چهار هفته، مذهبی. بعد از ماه اول، نتایج فوق العاده ای دیدم و در صورتی که قبلا موهایم را از دست داده بودم، هیچ ناراحتی به جز برخورد یک کش لاستیکی سرکش روی پوستم نداشتم. بعد از هفته سوم متوجه شدم که رشد موهایم در تمام نواحی هدفم کند شده است. در هفته های اول مرتب استفاده نمی کردم اما هر بار که متوجه شدم موهایم کمی رشد کرده است آن را صاف می کنم. در کل رشد و ضخامتش کم شده ولی بازم رشد مو دارم.

 

 

https://all4webs.com/muhammadzaid/157616071578158517401606-15831?45751=45273

https://squareblogs.net/fcf0bj4i4e

http://www.fxstat.com/en/user/profile/muhammadzaid-263226/blog/36976856-

https://nihekar909.bloggersdelight.dk/2022/06/21/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b6%d8%ae%db%8c%d9%85-%d9%88%d8%a8%d8%af/

https://www.reusealways.com/read-blog/159480

https://theomnibuzz.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b6%d8%ae%db%8c%d9%85-%d9%88%d8%a8%d8%af/

https://www.click4r.com/posts/g/4731254/

https://blogfreely.net/zaidseo90/bhtryn-dstgh-lyzr-bry-mwhy-dkhym-wbdn-khdmnd

http://y8space.com/activity-2/p/3330470/

https://zenwriting.net/b2aca3hl8u

https://postheaven.net/r7wypamr4j

https://graph.org/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D9%86-06-21

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/6409057:BlogPost:4046709

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/340446/

https://www.homify.co.uk/ideabooks/8845856

https://writeablog.net/d7ot81q30u

https://www.zupyak.com/p/3193141/t/chh-wmly-br-myzn-drd-mwhy-zy-d-thr-mygdhrd

https://www.launchora.com/story/1655806018--0

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/6595159:BlogPost:28087559

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/286247/%DA%86%D9%87-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%AF-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D8%AF?new=1 

https://sphere.social/hello/blogs/view/282916

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2022/06/21/%da%86%d9%87-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d9%85%db%8c/

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/337741

 

 

Spinnin Talent Pool Promotion 2022

۱۲ بازديد

Spinnin Talent Pool Promotion 2022

What is Spinnin Talent Pool

Spinnin talent pool in place so that all of your tracks can be heard and seen by so many people who are going to be your fans in the future so in the Black white promotion you can have lots of services that are related to Spinnin talent pool promotion.

 

you will also have the opportunity, to access lots of feedback that the people can give to you. It means that if you want to get feedback on the Spinning talent you need to get promoted which is exactly mentioned in the Black white promotion.

 

What is the Black White Promotion

As the CEO of Black white promotion:" We’ve been striving for the past 5 years to provide the Best Music Promotion Services for thousands of artists. Every creator’s goal is to have their music heard by a large audience. We will make it easier for you to build a solid legit foundation of followers and subscribers and have your music heard worldwide. We always provide 100% Real and organic music promotion to our clients. You can easily choose from our social media promotion packages covering all the main networks relevant to promoting artists. Promote your work to your target audience through SpotifyYouTubeBeatport, and Instagram. We will do the hard work necessary to consolidate an audience of real people, with real accounts and follow the rules of each social network.5 We know that in today’s world, every artist must build strong social media branding and constantly work on optimizing it. This is where our experience comes to help you reach the trending lists, and gain new followers, and plays.



Through our experience and hard work with more than 10,000 happy clients so far, we have proved our skills to be able to deliver fast and reliable service at a very competitive price". This was the whole thing that will introduce the Balck white promotion But now what are the options for spinnin talent pool on Black white promotion.

All the options are named Top 100 Talent Pool, Top 50 Talent, and Top 20. We have Top 10 Talent pools and we have also  Top 5 talent pools we also have Top 1 Talent pools. So if you want to Buy the Top 10 Talent pool, you need to pay 69.95 dollars which can help your tacks to be heard by so many people and the main promotion would be 100 organic. So the range of the price is from 19.95 untill199.95.

 

Conclusion

In this article, we discussed Spinnin records talent pool promotion which will help you to move further in your art in your artistic life, and each choice would be appropriate base on the level of your place that you want to be in Spinnin talent pool.

 

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11210787

https://torgi.gov.ru/forum/user/profile/1690559.page

https://independent.academia.edu/MelbaLuna626

http://edu.fudanedu.uk/user/kaybush3/

http://fudanedu.uk/user/kaybush3/

http://jobs.ict-edu.uk/user/kaybush3/

http://ict-edu.uk/user/kaybush3/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=cd3e7ab2-41c5-4d5d-847c-c617b4c85307

https://ez*******.cityu.edu.hk/login?url=https://blackwhitepromotion.com/

http://entrance-exam.net/forum/members/kaybush3.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:KayBush3

https://www.pubpub.org/user/kay-bush

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User_talk:KayBush3

 

 

داکرومات چیست؟

۱۲ بازديد

داکرومات

داکرومات به عنوان یکی از روش های پوشش دهی فلزات شناخته می شود.فرآیند پوشش دهی فلزات باعث افزایش طول عمر مفید تجهیزات می گردد.

در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی روش Dacromet، به بحث درباره مزایای آن نسبت به سایر روش های پوشش دهی بپردازیم.

داکرومات چیست؟

داکرومات (Dacromet) یک پوشش معدنی متشکل از روی و آلومینیوم است که

بر پایه آب و اکسید کروم مورد استفاده قرار می گیرد. داکرومات را می توان نوعی چسب معدنی نیز معرفی کرد که

در بسیاری از صنایع برای پوشش دهی متریال فلزی کاربرد دارد.

پوشش داکرومات عمدتا برای متریال فلزی با ابعاد کوچک و متوسط استفاده می شود.

این پوشش در مقایسه با روش های پوشش دهی قبل از خود ویژگی های بسیار خوبی را به ارمغان آورده است.به کمک آن می توان از بروز خوردگی و فرسایش در سطح فلزات به خوبی جلوگیری نمود.

البته لازم به ذکر است که میزان مقاومت رابطه مستقیمی با نحوه پوشش دهی و ضخامت آن دارد.

داکرومات چیست

روش اجرای Dacromet

همان طور که اشاره کردیم، روش Dacromet عمدتا برای قطعات فلزی با سایز کوچک یا متوسط مورد استفاده قرار می گیرد.به عنوان مثال می توان به پیچ و مهره های فلزی اشاره کرد.

خط تولید داکرومات

به خط تولید داکرومات مورد استفاده در پوشش دهی داکرومات، اصطلاحا Dip-Spin می گویند. در این فرآیند قطعات فلزی در یک سبد قرار می گیرند. داخل سبد نیز از محلول مورد نظر پر می شود. به این ترتیب فرآیند پوشش دهی انجام می پذیرد.

نکته مهم در تولید داکرومات  پوشش دهی Dacromet این است که در هر سیکل پوشش دهی، قطعات باید در مدت زمان 15 دقیقه در دمای تقریبی 321 درجه سلسیوس حرارت ببینند.

البته در صورتی که سایز قطعات مورد نظر بزرگ تر باشد، معمولا از روش غوطه وری یا اسپری محلول روی سطح فلز استفاده می کنند.

قطعاتی که با استفاده از اسپری پوشش دهی می شوند، به مدت 15 دقیقه در دمای حداکثر 177 درجه سلسیوس حرارت می بینند.

لازم به ذکر است که در صنایع مختلف با توجه به کاربردهای مدنظر، ضخامت پوشش Dacromet بین 6 تا 12 میکرون متغیر است.